FANDOM

Paul (2011)

Прибулець, що відмовився співпрацювати

STARGATE GEOCOIN - THOR

Жетон для пропуску в Зону 51

Вивчення в багатоповерхових підземних бункерах потерпілих крах НЛО, досліди над інопланетянами, дослідження телепортації і подорожей у часі, місце засідання «світового уряду» — з цим об'єктом, загубленим в пустелі американського штату Невада, пов'язано безліч різноманітних легенд, які давно вже стали частиною місцевої масової культури. Про нього знімають фільми та серіали, роблять комп'ютерні ігри, створені гігабайти різноманітних «теорій змови», але уряд США, як і раніше тримає в таємниці, що ж насправді зараз відбувається в «Зоні 51». Onliner.by систематизував те, що достеменно відомо про секретну військову базу Америки, переконавшись, що істина дійсно була десь поруч.

Що це таке? Редагувати

Зона 51 — військова авіабаза, віддалений підрозділ військово-повітряної бази Едвардс. Поточна мета її функціонування публічно невідома; однак, ґрунтуючись на історичних даних, вона, швидше за все, підтримує розробку і випробування експериментальних літаків і систем озброєння (чорні проекти).

Інтенсивна секретність, яка оточує військову базу, зробила її поширеним об'єктом теорій змови і центральною складовою фольклору про неопізнані літаючі об'єкти(НЛО). Незважаючи на те, що база ніколи не була оголошена секретною, всі дослідження і події, які відбуваються в Зоні 51 є таємною або конфіденційною інформацією (TS/SCI). У липні 2013 року, після подання запиту про свободу інформації (FOIA), ЦРУ вперше публічно визнало існування бази, розсекретивши документи, які деталізують її історію та мету існування.

Зона 51 розташована в південній частині Невади на заході Сполучених Штатів, на відстані 83 миль (134 км) на північний захід від Лас-Вегаса, на південному березі сухого сольового озера Грум-лейк. Місце було придбано ВВС США в 1955 році, в основному для льотних випробувань літака Lockheed U-2. Область навколо Зони 51, включаючи маленьке містечко Рейчел на «Позаземному шосе», є популярним туристичним напрямком.

Вся правда про Зону 51 Редагувати

F1f5b8958d693858c9687334c3be74d6

Влітку 1947 року один з фермерів у штаті Нью-Мексико, перевіряючи стан своїх овець після сильної грози, зробив несподівану знахідку. На схилі пагорба в пустелі він виявив уламки дивного об'єкта, походження якого залишилося загадкою для чоловіка. Через кілька днів командування сусідній авіабази підтвердило пресі, що мова йде про якийсь «літаючий диск» (flying disc), зазнав катастрофи. Згодом військові, акуратно зібрали залишки «диска», висунули версію, що мова йде про розбитому метеозонд. Про цю історію забули на три десятка років, щоб в 1970-і вона все-таки стала наріжним каменем «інопланетної» міфології, відомим як «Розуельський інцидент».

93a3bb870c82883706bd1e47bcdcc875

Вже в 1990-і ця подія набула в масовій свідомості таке значення, що справа дійшла до офіційних запитів конгресменів, які вимагали нарешті пояснити їм і їхнім виборцям, що ж все-таки сталося в 1947 році. Офіційний звіт, опублікований ВПС США після проведення розслідування у 1994-му, дещо скоригував оприлюднену перш версію. Згідно з документом, під Розуеллом розбився зовсім не звичайний цивільний метеозонд, а об'єкт, який був частиною військового проекту «Могул» — програми запуску на велику висоту повітряних куль з встановленими на них мікрофонами. Ці пристрої фіксували звукові хвилі від радянських ядерних випробувань. Само собою зрозуміло, «Могул» був засекречений, що, на думку військових, і пояснювало деяку плутанину і заяви які супенчать один-одному, які робилися по свіжих слідах в 1940-і роки.

Af8f0795dbd3f90e16b0db29bc7a2b6a

Природно, що численних ентузіастів на полі уфології не можна було так просто обвести навколо пальця. Вони як і раніше (а може, ще більшою мірою) були впевнені, що під Розуеллом зазнав катастрофи зовсім не метеозонд, і навіть не секретний, такий нудний повітряна куля з білою зіркою ВПС на боці, а справжній космічний корабель (або краще навіть три) з большеглазыми гуманоїдами в сріблястих скафандрах. Уряд же, за звичаєм всіх урядів світу, отримавши доступ до інопланетним технологій, відмовилося визнавати факт «контакту», евакуювавши уламки НЛО і його пілотів на свою базу в штаті Невада, відому серед любителів непізнаного як «Зона 51».

До недавніх пір «Зона 51» була, ймовірно, найбільш закритим американським військовим об'єктом, абсолютна секретність якого стала живильним середовищем для виникнення найрізноманітніших «теорій змови». Уми громадських активістів, стурбованих проблемою «Одні ми у Всесвіті», розбурхував вже той факт, що Пентагон відмовлявся визнавати існування бази. Доступ туди був неможливий, фотографії відсутні, зате заїхали в околиці шукачі пригод, поправляючи шапочку з фольги, регулярно ділилися з собі подібними захоплюючими історіями про загадкових літальних апаратах, що борознять небо Невади, таємничих звуках і вогнях. Близькі контакти третього ступеня були безневинним, що могло відбуватися на цій військовій базі.

97cfb96c14d83f9cb8c43cd97771f6e4

Однак в 2013 році сталося те, що раніше здавалось неймовірним. Через 8 років після запиту одного з учених університету імені Джорджа Вашингтона, керуючись законом про свободу інформації, ЦРУ визнало існування «Зони 51» і оприлюднив історію її появи на світ. Любителі конспірології були безмірно розчаровані, зате історики холодної війни отримали багатий матеріал для подальшого вивчення протистояння двох систем.

0109fade5c69f43e7f35633f257d4465

В першу чергу Центральне розвідувальне управління опублікувало карту розташування об'єкта. «Зона 51», або аеродром Хоуми (її офіційна назва в даний час), являє собою неправильний прямокутник зі сторонами 9,7×16,1 км, розташований в 134 км на північний захід від Лас-Вегаса. Саме тут ще в роки Другої світової війни розмістили відразу кілька військових об'єктів, головним з яких став найбільший в США Невадский випробувальний полігон — місце проведення понад 900 ядерних вибухів. Цей полігон був умовно розділений на мережу з 30 квадратів, пронумерованих «зон». «Зона 51», що не входить в його склад, сусідить із «Зоною 15» полігону, і, ймовірно, її неофіційне ім'я являє собою звичайне дзеркальне відображення номера вже існував поруч об'єкта.

F4ed7e07b2a8daff06610d2bcd3ee2fd

ЦРУ сформулювало і мету існування цієї бази. Згідно із заявою управління вона призначена для «випробування технологій і систем, критичних для ефективності армії США і безпеки Сполучених Штатів». За цією туманною фразою могло стояти все що завгодно, включаючи вивчення «літаючих тарілок» і безсоромні операції над мертвими інопланетянами. Але опубліковані в подальшому дані показали, що мова йде про так званих «чорних проектів» — надсекретних американських військових програмах, ультрасучасних самих по собі, але представляють собою результат природного науково-технічного прогресу.

На самому початку 1950-х років градус істерії в холодній війні почав стрімко зростати. Після початку конфлікту на Корейському півострові радянські ППО стали не соромлячись збивати західні літаки, залетавшие в повітряний простір будівельників комунізму. До запуску супутників-шпигунів було ще далеко, а актуальну інформацію про стан Збройних сил СРСР в умовах «наростання міжнародної напруженості» якимось чином одержувати було треба. У такій ситуації в США почалася розробка сучасного літака-розвідника, здатного підніматися на висоту 21 кілометр, де він був недосяжним для радянських перехоплювачів. Керівництво проектом було доручено видатному американському авіаконструктору Келлі Джонсону.

2699c60c0ec7c0bc834f6e76d9ec82f1

Джонсон прекрасно розумів, що успіх проекту, що отримав назву Aquatone, безпосередньо залежить від забезпечення її секретності: в усіх у пам'яті ще свіжий грандіозний скандал навколо Манхеттенського проекту, коли радянські шпигуни змогли отримати ключову інформацію щодо ядерної програми США. Існуючі військово-повітряні бази належний рівень безпеки забезпечити не могли. Джонсону і його команді з корпорації Lockheed вимагався новий об'єкт для проведення випробувальних польотів літака з індексом U-2.

E1a3d745b522c8dad6d5a932b4ecb214

У квітні 1955 року, пролітаючи над Невадским ядерним полігоном, Джонсон помітив занедбаний аеродром на висохлому озері Грум. «Ми пролетіли над ним і вже через 30 секунд знали: це він, — писав авіаконструктор роками пізніше у своїх спогадах. — Ми подивилися на озеро, а потім один на одного. Це був другий «Едвардс» [основна авіабаза Lockheed в Каліфорнії. — Прим. Onliner.by], тому ми розвернулися і приземлилися на озеро. Ідеальна природна майданчик, гладка, як більярдний стіл».

C470f659f72e6f377b6fecb70130d954

Місце дійсно було ідеальним. З одного боку, воно розташовувалося в безлюдній місцевості, фактично в пустелі, по сусідству з вже існуючими військовими полігонами, які забезпечували належний рівень секретності. З іншого, до великого міста — Лас-Вегаса — було відносно недалеко, що дозволяло швидко організувати будівництво, а потім і постачання бази.

00ba41ab0804f39719c5e4901243f657

Вона з'явилася дійсно швидко, і розбився вісьмома роками раніше в тисячу з гаком кілометрів південніше «літаючий диск» був тут ні при чому. Вже в травні 1955 року у Неваду прибули загони військових будівельників, а в липні того ж року злітно-посадкова смуга і ангари аеродрому на озері Грум взяли перший розібраний примірник майбутнього знаменитого «літаючого шпигуна» U-2. Джонсон іронічно назвав об'єкт «Райське ранчо», але в історію йому судилося увійти як «Зона 51».

F1f5b1b68d685174a2bab7d9dbfea2c7d3cef

Спочатку умови, в яких існували творці U-2, «райськими» назвати було складно. Військові та інженери жили в тимчасових трейлерах у не найкращому кліматі і без особливих благ цивілізації. Але поступово «Ранчо» обростало інфраструктурою. Тут з'явилися стаціонарні гуртожитки, їдальня, клуб з кінотеатром, спортивні майданчики. Зараз, ймовірно, середовище існування стала ще більш комфортною. Однак достовірна інформація, оприлюднена ЦРУ, стосується лише періоду 1950-60-х років. Проте цих даних і практичних спостережень туристів достатньо, щоб описати рівень безпеки, створений навколо об'єкта.

«Зона 51» не обнесена парканом. Більше того, поруч з нею проходить цілком пристойна, хоча більшу частину часу і абсолютно безплідна, дорога SR 375, яка в 1996-му отримала на рівні штату офіційну назву «Інопланетне шосе» (Extraterrestrial Highway). Під'їзні шляхи, втім, перегороджені шлагбаумами з КПП, а по периметру встановлені попереджувальні знаки про заборону проходу і фотографування.

01654e95e9dfa4869b168a4ab3829687

Судячи з усього, навколо бази є і мережа датчиків руху, що реагують на перетин її умовної межі. Будь-яка спроба проникнення цей рубіж неминуче призводить до появи пікапів з міцними хлопцями в камуфляжі, які здають жертву місцевому шерифові. Загрози для здоров'я така тяга до знань не представляє, проте великі штрафи протвережують.

E40fcc08d6ab5a4f80ef104f4c2b57a3

Заборонена зона навколо об'єкта при необхідності розширюється. Довгі роки «мисливці за інопланетянами» використовували для спостереження за подіями на їх невиразний об'єкт бажання сусідню ланцюг пагорбів Фрідом Рідж або гору Вайт Сайдс. У 1995 році територію бази збільшили, включивши туди ці висоти. Тепер самим зручним пунктом стеження за нею стала розташована в 42 кілометрах гора Тикабу, з якою, втім, вже мало що видно.

617726f004ec986a32af18174675ab74

Персонал «Зони 51» фактично працює вахтовим методом, це не звичний автономний військове містечко, де можна жити роками цілими сім'ями. Людей сюди доставляють (і знову відправляють на Велику землю) по повітрю. Для цього в структурі ВПС США створено спеціальний безіменне підрозділ, відомий за своїм позивному JANET. Шість однакових Boeing 737 в біло-червоних лівреях і без додаткових написів на борту бачать багато гостей аеропорту Мак-Карран у Лас-Вегасі, не підозрюючи, що основне завдання цих літаків — транспортування співробітників в «Зону 51» і назад.

Bd2954d5988069a4a345229933e34505

Кожна людина, що отримав допуск за охороняється периметр, дає підписку про нерозголошення. Практично у всіх будівлях комплексу відсутні вікна. Що дозволяло вести на території роботи відразу над декількома проектами одночасно, при цьому інженери з одного ангара не підозрювали, що відбувається в іншому. Система показала свою ефективність. Хоча інформація про багатьох експериментальних літальних засобах, разрабатывавшихся в «Зоні 51», давно опубліковано, а самі вони прикрасили авиамузеи, широкі маси не підозрювали, де саме все це було створено.

57f97d6390f27c68b08d459def53ef0e

У 2013 році ЦРУ підтвердило, що «Зона 51» була місцем випробування ще кількох секретних літаків, окрім U-2. В першу чергу мова йшла про проект OXCART — програмі створення літака А-12 (висотного розвідника, спадкоємця U-2). Тут же в 1960-ті роки працювали над безпілотником D-21, для якого А-12 виступав повітряною базою.

F8dc6d87df8bd15b02ca911017679c20

В «Зоні 51» американські льотчики освоювали і новітню трофейну радянську техніку. СРСР не гребував поставляти своїм азіатським та африканським сателітам новітні реактивні винищувачі, які потім брали участь у локальних конфліктах. Іноді ЦРУ і його союзним розвідкам (наприклад, ізраїльського «Моссаду») вдавалося отримати в розпорядження льотний екземпляр такого літака. Наприклад, у 1966 році капітан іракських ВВС Мунір Редфа в рамках моссадовской операції «Діамант» викрав в Ізраїль надсекретний Міг-21. Через деякий час цей винищувач опинився на аеродромі озера Грум, де його ретельно вивчили американські інженери, а пілоти провели порівняльні повітряні бої з аналогічною технікою власного виробництва.

D1342060e83a047e660c3260f80dbb1c

Про інших, більш сучасних «чорних проектів», ЦРУ поки вважало за краще не розповідати, однак можна з великою часткою впевненості припускати, що саме «Зона 51» була, а швидше за все, і є основною базою для випробування новітніх зразків повітряної техніки. І саме це, а зовсім не катастрофа в Розуеллі, стало джерелом тих легенд, якими оповитий даний об'єкт.

Зараз завдяки кіно та інтернету ми вже звикли до фантастичного вигляду стали серійними бомбардувальників B-2 Spirit і ударних штурмовиків F-117 Nighthawk, створених за технологією stealth. Однак вони, продукт 1980-х років, лише вершина айсберга американського військово-промислового комплексу. У США за післявоєнний час були побудовані десятки експериментальних літаків, так і залишилися прототипами, і багато з них випробовувалися як раз на авіабазі на озері Грум.

543f897b3e8ebfb6af90f978f50247c1

Деякі мали настільки ж, а часом навіть і більш футуристичний зовнішній вигляд, абсолютно незвичний для обивателя і справді здавався інопланетним, особливо в 1950-60-ті роки. Випадковий свідок, який побачив такий найчастіше надзвуковий об'єкт в повітрі, дійсно міг сприйняти його як щось з далекого майбутнього. Це породжувало міфи, а створена навколо «Зони 51» абсолютна секретність лише мультиплицировала очікування публіки, тим більше що подібні настрої, можливо, штучно підігрівалися Пентагоном.

2db4980f95a08f1bce0acc516a832041

Жодних 40-поверхових бункерів під аеродромом і його територією, звичайно, не існує. Приховати будівельні роботи такого масштабу просто неможливо і з-за потенційного кількості будівельників, і з-за об'єму переміщуваного грунту, і завдяки особливостям американського суспільства. Безумовно, якісь підземні споруди під озером Грум були зведені, але ні про які інопланетних технологіях, оспіваних у фільмах і серіалах кшталт «Дня незалежності» або «Секретних матеріалів», або інших експериментах, які перебувають за межею можливого, мови йти не може.

E67aef8d6f07e46f9f337ea282be1c8e
143ab68a4253d553ea0da4a563c515a7

З вірою в казку, в існування чогось неймовірного розлучатися складно, особливо якщо легенда складалася десятиліттями. Це звичайна особливість людської психіки. Головна таємниця США виявилася утилітарним об'єктом, нехай і перебувають на передової науки і техніки. Істина, яку шукали стільки начебто розсудливих людей, дійсно була поруч і давно. У неї було навіть ім'я — «бритва Оккама». Правильна відповідь насправді практично завжди найпростішою.

9ea6a030fe4d82e78546ef79f1ed7a9b

Не довіряйте всьому, що вам говорять! Ставте все під сумнів, і вас не зможуть обдурити! Редагувати