FANDOM

Креаціоністи — вчені і дослідники, популяризатори науки, що дотримуються концепції про створення Всесвіту і всього живого, тобто креаціонізму(від лат. creatio, рід. п. creationis — творіння).

Креаціоністський світогляд є антагоністичним до атеїстичного. Атеїсти, грунтуючись на дані науки, намагаються логічно довести, що Бога немає, креаціоністи - навпаки, бачать в наукових даних незаперечну присутність Творця. Не можна тому сказати, що атеїзм більш навчений, ніж креаціонізм. Буття Бога лежить за межами експериментальної перевірки, тому обидва світогляди є релігійними по суті. Питання лише в тому, яка теорія — еволюціоністська або креаціоністська краще пояснює той експериментальний досвід, який накопичила сучасна наука.

Євреї і християни покладаються на Біблію (або як мінімум Старий Завіт, Тору) як основну інформацію про Створення, в той час як мусульмани використовують Коран (є креаціоністи і серед мусульман). На відміну від цього, прихильники концепції розумного задуму не релігійного характеру, тобто в основу їх переконань покладена не віра; замість цього вони стверджують, що Всесвіт був створений на підставі виключно емпіричних доказів.

Критерій відмінності еволюціоніста від креаціоніста. Існують креаціоністи, які визнають роль еволюції в історії Землі (так званий «староземельний креаціонізм»), а також еволюціоністи, які вважають себе людьми віруючими, як наприклад, сам Дарвін в зрілому віці. Тому основний критерій відмінності креаціоніста від еволюціоніста - критерій віри в богодухновінність і авторитет Святого Письма. У загальному випадку креаціоністом слід вважати людину, яка визнає богонатхненність Біблії і створення світу і людини Богом. Еволюціоністи ж, незважаючи на релігійність, не вважають Біблію в питаннях природознавства авторитетом, допускаючи будь-які наукові теорії, у тому числі абіогенез — виникнення життя з неживої матерії і походження людини від мавпи. Термін "креаціонізм" — відносно молодий, але сам світогляд старий як світ. [1].

Посилання

  1. Хоменков А. С. — «Феномен околонаучного мифотворчества.»