FANDOM

Телепатія (грец. τῆλε — далеко, грец. πάθος — відчуття) — „відчуття на віддалі”; одна з форм т. з. надчуттєвого сприймання, що розглядається парапсихологією як можливість мисленнєвого спілкування між людьми на віддалі або відчуттів людиною стану іншої живої істоти без участі відомих органів чуття. Наукове обґрунтування телепатії як об’єктивно існуючого явища утруднене. Питання про наявність у живих організмів особливих форм чутливості, невідомих науці, потребує експериментального вивчення.

Види телепатії Редагувати

Акустична телепатія Редагувати

Телепат кодує повідомлення акустичними коливаннями і посилає сигнали телепанту; комунікаційним агентом є газове середовище (в ряді випадків — рідина). Телепант відновлює початкове повідомлення за допомогою пристрою фокусування хвиль і розпізнає контури.

До недоліків способу відноситься мала дальність (до 2 км при використанні підсилювачів), а також необхідність одночасної участі в акті телепатії.

Графотелепатія Редагувати

Телепат кодує повідомлення за допомогою закарлючок, нанесених на рівні поверхні. Одночасність відправки і прийому повідомлення не потрібно. Комунікаційним агентом є будь-яка відносно рівна і монохромна поверхню розглянутих розмірів (від 0,1 до 1000 м). Комунікаційний агент може бути мобільним (див. Газета, або зафіксованим на місцевості.

Недолік цього способу телепатії полягає в тому, що існує близько трьох тисяч способів кодування, несумісних між собою в тій чи іншій мірі.

Е-телепатія Редагувати

Різновид графотелепатии, що одержала широке поширення в 90-х рр XX століття у зв'язку з розвитком електронних засобів комунікації. В якості комунікаційного агента використовується електронний газ, перетікає по проводах від телепата до телепанту.

Мануальна телепатія Редагувати

Телепат здійснює різні паси руками, які телепант повинен перевірити та розшифрувати. Комунікаційним агентом в даному випадку виступають хвилі видимого світла, відбиті від рук телепата. Відносно низька дальність компенсується використанням телепантом збільшувальних приладів.

До значним недоліком цього способу можна віднести те, що зараз ним володіє тільки три старих матроса флоту Російської Імперії, в експериментальній підводного бочці заблукали в Середземному Морі в пошуках Наполеона.

Фельд'єгерська служба Редагувати

Особлива різновид телепатії, при якій в ролі комунікаційного агента виступає людина. Телепат передає вихідне повідомлення особливо навченої людини — "фельдъегерю", який і доносить його до телепанта.