FANDOM

Увага!

Обережно

Вся інформація розміщена на Дуркомор'ї має суто розважальний характер!

Якщо вона з тих чи інших причин бентежить Вас , або ображає ваш світогляд — терміново покиньте цей проект!

Адміністрація

Flag of German Reich (1935–1945)

Прапор

Третій рейх - це неформальне найменування Німеччини в хронологічний відрізок з весни 1933 го до травня 1945 року. Незважаючи на настільки коротке життя, він відіграв значну роль в історії минулого століття, залишивши після себе безліч досі не розгаданих таємниць. Спробуємо коротко описати найбільш значні етапи долі держави в той період. Природно, починати слід з того моменту, коли Гітлер прийшов до влади, згадати, якими ідеями він підкорив серця багатьох німців і отруїв їх розум. Але війна - це не єдине, чим відзначився цей політичний діяч. Під своїм крилом він зібрав багатьох видатних вчених і дав їм можливість працювати і винаходити. Це рішення дозволило Німеччині обзавестися найнезвичайнішими технічними пристосуваннями, завдяки яким країна швидко оговталася від жахливих руйнувань.

Походження назви Редагувати

Rejh-jeto-tretij-rejh-istorija-kratko 1

Словосполучення Drittes reich в перекладі з німецького означає «Третя імперія». цікаво, що це визначення перекладається на російську по-різному. Термін «рейх» можна трактувати як «держава» і «імперію», однак найбільш близький він до такого поняття, як «держава». Але ще в німецькій мові він може набувати містичний сенс. Згідно з ним, рейх - це «царство». Автором даного поняття став німецький діяч Артур Мьоллер ван ден Брук.

Перший і Другий Рейх Редагувати

Rejh-jeto-tretij-rejh-istorija-kratko 2

Третій рейх ... Даний термін є знайомим майже кожній людині. Але мало хто може пояснити, чому державу було названо саме так. Чому саме третій? Справа в тому, що ван ден Брук розумів під цим словом неподільну державу, яка задумувалась як притулок для всього німецького народу. За його уявленням, Перший рейх - це Римська імперія німецької нації.

Її доля почалася в 962 році і перервалася в 1806-м в результаті розгрому, який завдав їй Наполеон. другим рейхом називали Німецьку імперію, створену в 1871 р, в той період, коли правил Вільгельм I. Її історія завершилася після революції 1918 року. Це так звана кайзерівська Німеччина. А Третій рейх, на думку ван ден Брука, виступив би наступником ослабленою Веймарської республіки і мав стати ідеальним цілісною державою. Вже від нього цю ідею взяв Адольф Гітлер. Таким чином, історія Німеччини, коротко кажучи, якраз і укладалася в зміною рейхів одне одного.

Коротка історія Редагувати

До кінця 20-х - початку 30-х рр. світова економіка була під владою глобальної кризи, що ослабила в тому числі і Німеччину. З цим і пов`язаний початок 1934 р долі Третього рейху. В державі вкрай загострилася політична ситуація. Тоді ж зросла важливість Націонал-соціалістичної робітничої партії. На липневих виборах 1932 року вона набрала 37% голосів. Але, хоча вона і перевершила інші партії, все ж цього було недостатньо, щоб утворити уряд.

На наступних виборах результат був ще меншим (32%). Весь цей рік президент Гінденбург закликав Гітлера стати членом уряду, пропонував йому місце віце-канцлера. Однак той був згоден лише на посаду рейхсканцлера. Лише наступної зими Гінденбург піддався на ці умови. І вже 30 січня Адольф Гітлер зайняв пост рейхсканцлера.

Уже в лютому заборонили компартію, а щодо її діячів почалися жорсткі переслідування, яким піддалася майже половина її членів.

Негайно розпустили рейхстаг, а на що проходять в березні виборах перемогу здобула НДСАП. Новостворений уряд вже на перших зборах, 23 березня, схвалив надзвичайні владні права Гітлера.

У липні були заборонені всі існуючі партії за винятком нацистської. Також розпустили профспілки, а замість них утворився Німецький робітничий фронт. 1938 поклав початок арештів і знищення євреїв.

Rejh-jeto-tretij-rejh-istorija-kratko 3

Популярність Гітлера постійно росла. Помітну роль в цьому зіграла пропаганда: кайзерівська Німеччина і слабка Веймарська республіка засуджувалися, пригадали ще й поразки в Першій світовій війні. Також зростання популярності фюрера пояснювався кінцем Великої депресії і помітним економічним розвитком. Особливо примітний той факт, що саме в цей період країна зайняла лідируючу позицію по випуску таких металів, як алюміній і сталь.

У 1938 р до рейху приєдналася Австрія, а за нею в 1939-му - і Чехословаччина. У наступному році глави СРСР і Німеччини підписали Договір про ненапад.

Друга світова війна і Третій рейх Редагувати

Європа 1942

Європа станом на 1942 рік

У вересні 1939 р солдати рейху увійшли до Польщі. Франція і Британія в відповідь на це оголосили Німеччині війну. За три наступні роки рейх розгромив частину європейських країн. У червні 1941 р Німеччина атакувала СРСР, окупувавши деякі з його земель.

На завойованих ділянках встановлювався режим залякування. Це спровокувало появу (!) партизанських загонів.

У липні 1944 р була зроблена спроба перевороту (зазнала аварії) і невдалий замах на життя Гітлера. В державі організовувалися партизанські підпільні загони.

7 травня 1945 р уклали акт про беззастережну капітуляції Німеччини. 9 травня стало днем закінчення військових дій. І вже 23 травня було заарештовано уряд Третього рейху.

Rejh-jeto-tretij-rejh-istorija-kratko 4

Державний та територіальний устрій Третього рейху Редагувати

Головою імперії був канцлер. Виконавча влада була зосереджена в руках уряду. Законодавчим органом був імперський сейм, який обирався народом. У межах Німеччини була дозволена діяльність тільки Націонал-соціалістичної робітничої партії.

Третій рейх поділено на чотирнадцять земель і два міста.

Rejh-jeto-tretij-rejh-istorija-kratko 5

Країни, що увійшли в державу в результаті експансії, і ті, в яких жили головним чином етнічні німці, включалися в нього як імперські округи. Вони носили назву "рейхсгау". Так, Австрія була поділена на сім таких утворень.

На що залишилися окупованих землях організовувалися рейхскомісаріату. В цілому створили п`ять подібних утворень, ще чотири планувалося сформувати.

Символи Третього Рейху Редагувати

Ancient Indian Symbol

Стародавній священний символ в Індії

Мабуть, найвідоміший і знайомий символ, що характеризує Третій рейх, - це прапор червоного кольору зі свастикою, яка і понині заборонена у багатьох країнах. До слова, вона зображувалася практично на всій державну атрибутику. Цікаво, що зброя рейху, в першу чергу холодну, створювалося з урахуванням особливостей уніформи та національної символіки. Ще одним атрибутом був залізний хрест з кінцями, що розширюються. Герб являв собою зображення чорного орла, в пазурах у якого знаходився дубовий вінок зі свастикою.

Цікавинка Редагувати

Свастика, котру використовувалась як символ Третього Рейху та націонал-соціалістичної партії Німеччини в Індії вважають священним символом тож вона зображена як декор на мостах, на священних статуях, храмах. І мабуть саме з цієї причини цей символ неможливо заборонити на рівні ООН, оскільки логіка індійців незаперечна і приблизно така: Від того, що хтось робив злочини проти людства, використовуючи цей символ 12 років, аж ніяк не може перекреслити тисячелітню історію цього символу, як священного благого знака.

«Пісня німців» Редагувати

Гімн Третього рейху - це створена майже за століття до початку правління Гітлера «Пісня німців». Автором тексту був Гофман фон Фаллерслебен. Музичний супровід написав Йозеф Гайдн. Гімн Третього рейху зараз є головною композицією об`єднаної Німеччини. Цікаво, що «Пісня німців» в наші дні не викликає таких сильних негативних асоціацій, наприклад, як свастика. Однак це не відноситься до військових маршів Третього рейху.

У всякому разі, частини з них. Так, наприклад, композиція, написана Горст Вессель, була маршем штурмових загонів і гімном правлячої партії. У наші дні вона заборонена кримінальним законодавством Німеччини та Австрії.

Відео з паралельного всесвіту Редагувати

Wolfenstein the new order House of the Rising Sun

Виноски Редагувати